javascript - How do I restrict past dates in html5 input type Date -


i trying restrict past dates in input type="date".i can able restrict future dates,but don't have idea restricting past dates.

$(function(){      var dttoday = new date();            var month = dttoday.getmonth() + 1;      var day = dttoday.getdate();      var year = dttoday.getfullyear();      if(month < 10)          month = '0' + month.tostring();      if(day < 10)          day = '0' + day.tostring();            var mindate= year + '-' + month + '-' + day;            $('#txtdate').attr('min', mindate);  });
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.1.1/jquery.min.js"></script>  <input type="date" id="txtdate" />

any suggestion?

you can try this

 var maxdate = year + '-' + month + '-' + day;     alert(maxdate);     $('#txtdate').attr('min', maxdate); 

$(function(){      var dttoday = new date();            var month = dttoday.getmonth() + 1;      var day = dttoday.getdate();      var year = dttoday.getfullyear();      if(month < 10)          month = '0' + month.tostring();      if(day < 10)          day = '0' + day.tostring();            var maxdate = year + '-' + month + '-' + day;      alert(maxdate);      $('#txtdate').attr('min', maxdate);  });
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.1.1/jquery.min.js"></script>  <input type="date" id="txtdate" />


Comments

Popular posts from this blog

Command prompt result in label. Python 2.7 -

javascript - How do I use URL parameters to change link href on page? -

amazon web services - AWS Route53 Trying To Get Site To Resolve To www -